Blog

Cum să economisești bani din bugetul tău de marketing

Cu toții știm că reclama e sufletul comerțului dar doar reclamă potrivită ne aduce și clienți. Iată cinci metode care să te ajute să îți eficientizezi activitățile de marketing.

  1. Alege canalele potrivite pentru a te promova. TV-ul îți va expune afacerea multor persoane dar necesită și un buget considerabil. De acoperire națională nu se poate apropia oricine, poate regionalul și localul ar putea reprezenta o opțiune. Totuși, e mai bine să îți calculezi veniturile ce le-ai putea realiza în urma expunerii TV. Care e marja ta de profit per o vânzare de servicii sau piese? Să trecem o marjă medie de 50RON. Tv-ul îți promite o expunere de 200.000. Din aceștia 2000 s-ar putea să fie interesați, 200 îți vizitează site-ul sau te contactează, 20 cumpără. 20×50=1000RON. Partea de brand awerness nu se poate calcula dar ea rămâne și îți poate aduce beneficii în timp. Același calcul este valabil pentru orice canal te gândești să folosești. Dacă dispui de un buget limitat e și normal să dorești ca banii investiți să îți returneze sume care să acopere cheltuielile și să aducă și profit. Așa că înainte de a plăti pentru expunerea pe un canal verifică cifrele. 
  2. Te diferențiezi de concurență prin reclame originale. Cu toții ne-am săturat să auzim reclame clasice de tipul: “Societatea noastră oferă servicii de calitate. Suntem o echipă tânără și dinamică cu experiență.”Tipul acesta de text nu spune nimic suficient de atractiv pentru a determina pe cineva să cumpere. Crează o poveste în jurul afacerii tale, crează texte pentru oferte care să intrige publicul tău țintă și nu să-l adoarmă. Folosește-te de umor sau de cele 9 cele mai puternice cuvinte în marketing: TU (marketingul e despre consumator), Gratis (cine poate rezista unui cadou?), pentru că (arată/explică consumatorului de ce are nevoie de serviciul/produsul tău), fără riscuri (Clientul are încredere să îți dea banii), Secret (Cu toții ne dorim să aflăm despre diverse trucuri, oferte și informații secrete care să ne facă viața mai ușoară.), Instant (promite beneficii rapide pentru costul de timp și bani), Ofertă limitată (crează o urgență în a achiziționa), Ușor (Nimeni nu vrea să aibe bătăi de cap suplimentare), Nu rata (mizează pe frica de a nu pierde o super ofertă). 
  3. Interacționează cu potențialii și actualii tăi clienți
  • Răspunde comentariilor și mesajelor primite în social media. Poate ți se va părea o pierdere de timp dar, răspunzând acestora ai șanse mari să îi transformi în clienți. 
  • Confirmi telefonic programările la service
  • Ceri feedback după o vizită în service 

4. Oferi posibilitatea de a se dezabona de la SMS-urile sau e-mailurile pe care le trimiți. Trimiterea de emailuri și SMS-uri persoanelor care nu mai sunt interesați de serviciile tale e echivalentul aruncării banilor pe fereastră. Oferă posibilitatea de dezabonare, link vizibil și clar,  a celor aflați în baza ta de date așa eviți să iriți persoanele neinteresate de serviciile tale. 

5. Segmentezi campaniile tale și folosești mesaje personalizate. Dacă folosești un ERP sau un simplu Excel pentru a păstra datele clienților și potențialilor tăi clienți este recomandat să te folosești de acesta pentru a crea campanii foarte bine targetate. Dacă poți achiziționa o piesă la un preț redus profită de oportunitate și crează o campanie specifică. De exemplu, poți achiziționa pentru o marcă auto anume, la preț redus, crează un newsletter, campanie Facebook, Instagram și SMS-uri exclusiv pentru proprietarii de acea marcă auto. Pentru a fi și mai eficient segmentează-o doar cei care au o mașină mai veche de 5 sau 10 ani deoarece șansele ca ei să aibă nevoie să își schimbe piesa respectivă sunt mult mai mari. Astfel, nu spameze persoanele care nu sunt interesate de acea ofertă, economisești din bugetul de marketing trimițând unui număr mai redus de persoane și ești mult mai eficient informând persoane care chiar poate au nevoie de această ofertă. 

Acestea sunt cele cinci recomandări pentru a economisi bani din bugetul tău de marketing. Sper ca informația să vă fie de folos si aștept cu interes feedback-ul si sugestiile voastre în comentarii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *